Click Here

Tuesday 6 December 2011

t.w.i.n.s ikot papa ke tempat keje

Hye...
Ari ni our twins (GEMOOK & BOOLAT) ikot papa diorg g keje...
sbb nk antr g potong kuku la..
Sian En Asben, kene jaga diorg kt kdai..hehehe.. harap2 diorg xkene buli

Smlm lps keje padahal time keje, saya ke IKEA nk cr RABBIT TOILET... tp stok xde la..tggl yg mahal je.
tgk kt internet ade yg RM20 je..tp sbb kdai dia kt The MALL and saya xtaw nk ke sana cm mane, terpaksa la survey2 kt cni.. tp smlm tgk kt IKANO, harga yg RM100++. gile la! xkn beli kot..

Untuk pengetahuan u ols, rabbit ni spesis yg senang untuk di ajar..
My GEMOOK & BOOLAT kn slalu saya lps bile saya blk keje.. bile lps, mula la diorg ni "POO POO" and "PEE PEE" merata...den gak la dok ngelap sume tu...
Bile dok survey2 psl diorg pny toilet smlm.. dpt info yg diorg ni akan kencing kt tmpt yg sama je...(means kt tmpt dia dpt hidu bau air kencing mereka sendiri)..
So, saya try la boh 1 kotak kecik...letak sket ALFALFA HAY (sejenis rumput n juga makanan diorg) kt dlm tu..
Then ambk tisu lap air kencing mereka n boh kt dlm kotak tu..
Lps tu, diorg nk kencing je, msti masuk dlm kotak n kencing kt situ...
Haaaa......kn senang... lps ni xyh sakit2 belakang lagi dok ngelap/mop lantai sbb diorg da pandai kencing dlm kotak...
Sbb tu nk sgt2 beli toilet meraka tu...Ade sesape taw x kt mane... klu boley area Damansara la...

 lbh kurang yg mcm ni la yg saya cr~


 ni gmbr dr mr google...
agak2 nnti mt twins pn mcm ni bile da dpt diorg pny toilet sendiri.. COMEL KN????


yg ni perlu x????
x kot... diorg bkn taw gune toilet roll pn...
kang sume diorg gigit kang.

OK...kt bwh ni saya letak gmbr beberapa spesis arnab taw..
mane taw lps ni ade sesape yg nk bela gak..

Angora Rabbit

Lop Eared Rabbit




Mixed Breed



Hotot



Manja kn??


Pasal HARGA lak ade mcm2... start dr RM80 hingga mencecah ribuan ringgit..


No comments:

Post a Comment